czwartek, 2 stycznia 2014

Jak Znaleźć Pomysł Na Newsletter

pomysł na, newsletter, Baza mailingowa
Baza mailingowa to bardzo ważna sprawa. Skuteczny newsletter jest źródłem ruchu na stronie oraz kontaktu z czytelnikami.

Obie te rzeczy są kluczowe dla sukcesu Twojego bloga!

Zobacz jak znaleźć pomysł na newsletter.


Szykując swój nowy blog o inwestycjach sporo zastanawiałem się nad tym co umieścić jako zachętę do zapisywania się na listę oraz co umieścić w samej liście żeby potem z niej korzystać.

MAPY MYŚLI



Warto zrobić sobie burzę mózgu na tematy, które poruszasz lub zamierzasz poruszać na blogu, i rozpisać wszystkie pomysły jakie wpadną Ci do głowy w okół tego tematu. Nie zastanawiaj się nad wartością poszczególnych pomysłów, po prostu je zapisuj, dopiero po jakimś czasie będziesz osądzać ich przydatność.

Do tego zadania możesz wykorzystać aplikację np. MINDJET (Android), FREEMIND (PC) lub kartkę papieru i coś do pisania. Osobiście korzystam z każdej metody, zależy gdzie i w jakiej sytuacji się znajduję.

EBOOK


To obecnie bardzo popularny sposób na zachęcenie do zapisu na listę. Pomimo tego, że ebook to cyfrowy odpowiednik książki i napisanie własnego dzieła dla wielu z nas może wydawać się sporym wyzwaniem, to nie jest to taka trudna sprawa. Taki ebook wręcz nie powinien być długi, żeby nie nudzić czytelnika, więc również proces jego napisania nie będzie aż tak długi. Oczywiście trzeba będzie włożyć w to trochę czasu, nie mówię, że nie, ale na pewno łatwiej jest napisać ebook pt. "Jak Nagrać Film Na Youtube", niż wielkie dzieło pokroju "Potopu" czy "Ogniem i Mieczem".

Oto kilka dosyć prostych tytułów, na które trafiałem i całkiem dobrze sobie radzą:
  • "8 Sposobów Na więcej Czasu"
  • "Jak Zarabiać 500 PLN Miesięcznie Nie Wychodząc z Domu"
  • "Podstawy Fotografii Krok Po Kroku"


POSTY

Lista Mailingowa to jeden z moich sposobów na podtrzymanie ruchu i pozostanie w pamięci czytelników. Jeśli nie masz pomysłu na kurs to możesz wykorzystać ciekawe posty na blogu, które mogły, ale nie musiały zostać przeczytane przez Subskrybenta. 

Wiem sam po sobie, że często jest tyle rozpraszaczy lub kolejnych napływających informacji, że bardzo łatwo mi zapomnieć nawet o mega killerskich postach, które po prostu wymiatają. Tak to po prostu działa, żyjemy w epoce informacji i tyle. Dlatego lubię jeśli mi się przypomina o przydatnych dla mnie rzeczach. 

Sposób jest generalnie dosyć prosty: 
  • wybierasz wartościowe i w miarę ponadczasowe posty
  • modyfikujesz trochę tytuł i wstęp
  • wklejasz do autorespondera
  • ustawiasz ilość dni opóźnienia
  • wstawiasz link do posta na blogu
  • ... i już!


NARZĘDZIA SUKCESU


"Co NA PRAWDĘ by mi się przydało w moich poszukiwaniach lub w mojej pracy?"

Pomyśl, czy chcesz dostać jakiś kolejny darmowy lipny ebook, który nie wnosi nic nowego i potem dostawać przez rok stertę kiczowatych maili, w których również nie ma nic sensownego...?

Oczywiście, że nie! Kto by chciał?!

Dlatego pomyślałem, że będzie najlepiej gdy zwyczajnie podzielę się z moimi Subskrybentami tym czego używam. Tym z czego korzystam, bo działa i jest dobre, co na prawdę szczerze polecam, bez względu na to czy mam z tego zysk czy nie. 

Poza tym czy nie jesteś ciekaw czego używają Twoi konkurenci? Przecież chcesz wiedzieć, dzięki jakim narzędziom ktoś już osiągnął sukces żeby móc z tej wiedzy skorzystać we własnych celach!



Przykłady, które wymyśliłem myśląc po prostu jako Subskrybent:

BLOG FINANSOWY

Czym jest oszczędzanie i kilka prostych sposobów, z których korzystasz żeby w prosty sposób odkładać pieniądze, w jakim banku masz konto i dlaczego jest takie dobre, w co inwestujesz, jakich instrumentów finansowych używasz, z jakich aplikacji finansowych korzystasz, jakie książki wpłynęły na poziom Twoich finansów itd.

BLOG TECHNOLOGICZNY

jakiego sprzętu używasz, jakie aplikacje polecasz, z jakich programów najczęściej korzystasz, jak radzisz sobie z pewnymi problemami technicznymi, jak podkręcić sprzęt lub system żeby działał bardziej wydajnie, gdzie kupujesz sprzęt, akcesoria lub programy.

BLOG O ROZWOJU OSOBISTYM

Ta tematyka od początku polega na dzieleniu się dobrymi radami, także możesz wykorzystać swoje sekrety o tym jak te rady gromadzisz i co według Ciebie najbardziej się opłaca, na przykład jak w prosty sposób wzmocnić samodyscyplinę, jakich narzędzi używasz do monitorowania swoich postępów lub motywowania się do działania, w jaki sposób robisz notatki, gdzie je zapisujesz, co czytasz itd.




Oto przykłady dla tematyki, o której nie mam zielonego pojęcia, ale może Ci się przydać:

BLOG KULINARNY

Jeśli masz blog kulinarny to możesz opisywać jakich składników najczęściej używasz i je polecasz, jakich używasz narzędzi czy też przyborów, jakie książki kucharskie czy poradniki wniosły największy wkład w Twój rozwój, skąd czerpiesz inspiracje.

BLOG MODOWY

Jeśli masz blog o modzie to możesz opisywać proces jak krok po kroku tworzysz stylizacje, jaki masz sposób na to żeby w łatwy sposób zmodyfikować kreacje żeby były bardziej unikalne czy jak dobrać odpowiednie dodatki do stroju, jakie są standardy jeśli chodzi o kompozycje kolorystyczne, gdzie kupujesz ubrania itd.

BLOG JAKO DZIENNIK

W tym przypadku mogłoby się wydawać, że nie ma za wielu rozwiązań. Możesz po prostu opisać z czego korzystasz Tworząc swoje bloga, jakiego telefonu używasz itd.



KONKURENCJA

Jeśli już totalnie nie masz pomysłu to jednym z ostatecznych rozwiązań jest podejrzenie konkurencji w Twojej tematyce. Jeśli jakiś z Twoich konkurentów nie ma ani listy mailingowej, ani w ogóle subskrypcji to nie bierz go nawet pod uwagę.

Zobacz, jak oni zachęcają do zapisu na listę  i czym "przekupują" czytelników, a potem zwyczajnie skopiuj pomysł. Oczywiście wcześniej odpowiednio go modyfikując! Nie chodzi o to by ukraść komuś jego ciężką pracę, tylko zainspirować się rodzajem rozwiązania jakie wykorzystał.

W zależności od tematyki Twojego bloga to wszystko może wyglądać inaczej, ale chodzi o zilustrowanie samego procesu, który trochę mi to ułatwił.

A jaki TY masz pomysł na swój newsletter?
Podziel się tym, śmiało!

Autorem fotografii jest CWMGary.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz